معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در نشست خبری:

انتقال مکتب امنیتی جمهوری اسلامی به بشریت/ مردم منطقه پیام آزادی بخش انقلاب اسلامی را دریافت کردند



معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا

 به گزارش قسم به نقل از خبرگزاری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ( بسیج پرس)؛ سرلشکر مصطفی ایزدی معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری دومین همایش سراسری امنیت پایدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش ها است عنوان کرد: انقلاب اسلامی برخلاف سایر نهضت ها و حرکت ها از یک پشتوانه نظری الهی و همچنین از یک عقبه تاریخی بسیار مهمی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: مسیر انقلاب اسلامی از آغاز با حرکت های براندازانه ضدانقلاب مواجهه بوده است و دشمنان از ابزارهای خود استفاده کردند تا این انقلاب را با چالش مواجه کنند.

ایزدی افزود: زمانی در تهران ضد انقلاب منافق به دنبال براندازی نظام بود که نیروهای سپاه و بسیج آن را با شکست مواجه کردند که بعد از این مسئله جریانات کردستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و خوزستان آغاز شد.

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با یک مکتب غنی و رهبریت قدرتمند که محوریت آن برپایه ولایت فقیه بوده است و همچنین تجارب خون بار تاریخی همگی جمع شدند تا یک دستاورد بدیعی برای بشریت به ارمغان آورد.

ایزدی با اشاره به اینکه موفقیت های بزرگ در دفاع مقدس مقدمه تحولات عظیمی در منطقه شد اظهارداشت: پیام آزادی بخش انقلاب اسلامی به ملل مسلمان منطقه منتقل شده است و شرایط جدیدی حاکم شده است که منطقه را از حالت دفاعی به حالت نظامی تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که از حرکت آزادی بخش انقلاب  اسلامی واسلام ناب محمدی را که از مرزها عبور کرده است، به وسیله عواملش جلوگیری کند.

ایزدی با اشاره به اینکه اگر در دنیا مکاتب امنیتی مختلفی مطرح است ما هم می توانیم مکتب جمهوری اسلامی را به عنوان حرف جدیدی به بشریت منتقل کنیم عنوان کرد: مسیرانقلاب اسلامی، مسیرهدایت، تقوا و صداقت است که از نهانش مکتب امنیتی جمهوری اسلامی که برای بشریت قابل بهره برداری است می تواند ساطع شود.

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به افتتاح مرکز مطالعه امنیت پایدار در سپاه پاسداران عنوان کرد: این مرکز در رابطه با مسائل مربوط به مکتب انقلاب اسلامی و مطالعات امنیتی فعالیت می کند و انجام 60 پروژه مطالعاتی و انتشار 30 جلد کتاب و همچنین برگزاری نشست های مختلف در این زمینه از جمله اقدامات این مرکز است.

ایزدی با اشاره به اینکه دومین همایش مکتب امنیت جمهوری اسلامی ایران 20 خرداد ماه با عنوان مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، الزامات، ابعاد و مولفه ها در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار می شود افزود: این همایش با پیام آیت الله جوادی عاملی آغاز می شود. فرماندهان عالی نیروهای مسلح و همچنین حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور و قائم مقامی حضور دارند.

ایزدی در رابطه با محورهای این همایش گفت: مبانی فرانظری مکتب امنیت جمهوری اسلامی ایران، مطالعه تطبیقی مبانی  فرانظری مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با سایر مکاتب امنیتی و همچنین مبانی نظری مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با تاکید برمنابع فقهی شیعه و انگاره های امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب از محورهای این همایش است.